Oferta zajęć profilowych dla klas siódmych

Plan zajęć profilu artystyczno – teatralnego w klasach siódmych
w roku szkolnym 2017/2018

Stworzymy autorski spektakl, opowiemy o rzeczach nam bliskich, gorących i ważnych. Wrażliwość dzieci, ich zainteresowania i fascynacje będą materiałem do artystycznych poszukiwań. Będziemy rozwijali warsztat artysty/aktora. Nauczymy się autoprezentacji podczas wystąpień publicznych oraz szacunku do mowy ojczystej. Poznamy tajniki pracy osób, których na scenie nie widać. Poszukamy inspiracji podglądając zawodowych aktorów. Będziemy działać w różnych przestrzeniach: od najtrudniejszej – klasy, po profesjonalną – Warszawski Teatr Młyn. Poznamy rozmaite konwencje teatralne (teatr dramatyczny, teatr lalek, pokazy Impro, teatr Forum itd.) uczestnicząc w wybranych spektaklach i warsztatach.

Część pierwsza zajęć warsztatowa (wrzesień – styczeń) – ROZGRZEWKA

  1. Integracja grupy i twórcze myślenie;
  2. Zajęcia z ruchu;
  3. Zajęcia z głosu;
  4. Zajęcia z elementarnych zadań aktorskich;
  5. Wprowadzenie rekwizytu, teatr przedmiotu;
  6. Kostiumy i scenografia;
  7. Przestrzeń i kontakt z widzem;
  8. Interpretacja tekstu;
  9. Muzyka i rytm;
  10. Teatr lalkowy;
  11. Zadania aktorskie.

Zajęcia dodatkowe:

  • Udział w spektaklu lub warsztatach w ramach Korczak Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci i Młodzieży;
  • Teatr bez tajemnic – zwiedzanie Teatru Polskiego w Warszawie;
  • Lekcja teatralna w wybranym teatrze;
  • Wspólne wyjście na spektakl teatralny do wybranego teatru lub udział w próbie generalnej.

Część druga zajęć PRACA NAD SPEKTAKLEM – OD POMYSŁU DO PREMIERY

(luty – maj)

  1. Spotkanie ze scenariuszem, zapoznanie z nim;
  2. Próby do spektaklu w przestrzeni szkolnej i teatralnej;
  3. Przygotowanie kostiumów i dekoracji;
  4. Oprawa spektaklu, celebracja premiery: (poznanie przestrzeni, w której odbędzie  się pokaz, przygotowanie zaproszeń, plakatów oraz programu dla widzów),
  5. Eksploracja spektaklu – kilkukrotne odegranie przygotowanego przedstawienia
  6. Zajęcia utrwalające poczucie wspólnoty grupy wynikające z potrzeb dzieci.

Zajęcia dodatkowe:

  • Zajęcia z logopedą (praca nad poprawną wymową i dykcją);
  • Lekcja teatralna w wybranym teatrze;
  • Spotkanie z…. – rozmowa, wywiad, reportaż;
  • Wspólne wyjście na spektakl teatralny do wybranego teatru lub udział w próbie generalnej.

Ilość lekcji teatralnych oraz spektaklów, w których dzieci mogą wziąć udział w ramach zajęć profilowych uzależniona będzie od kosztów, aktualnego repertuaru oraz liczby zainteresowanych.

 


Zajęcia profilowe: menadżersko-ekonomiczne
w roku szkolnym 2017/2018
Nauczyciel: Ewa Leszek

Cele zajęć:

  • Rozwijanie zainteresowań uczniów, pobudzanie do kreatywności.
  • Poszerzenie wiedzy uczniów o podstawy ekonomii, marketingu, przedsiębiorczości, negocjacji, finansów, zarządzania własnymi pomysłami.
  • Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych, wypowiedzi na forum, autoprezentacji i współpracy w grupie.
  • Motywowanie uczniów do świadomego planowania swojej przyszłości, realizowania własnych pomysłów, poszukiwania różnych rozwiązań.
  • Wzmocnienie emocjonalne uczniów poprzez podnoszenie poczucia ich wartości oraz podkreślanie wartości każdego rodzaju sukcesu.

Zakres tematyczny zajęć:

  • Wiadomości dotyczące podstaw przedsiębiorczości, ekonomii, marketingu, finansów, public relations, zarządzania własnymi pomysłami.
  • Test osobowości – poznanie siebie pierwszym krokiem do budowania komunikacji i poprawnych relacji.
  • Zadania rozwijające kreatywność.
  • Czym jest mentoring i rozwój osobisty.
  • Autoprezentacja i promocja osobista.
  • Czy jestem przedsiębiorczy? Cechy charakteru i umiejętności osoby przedsiębiorczej. Czym jest przedsiębiorczość?
  • Czym jest „Public relations”?
  • Zarządzanie realizacją własnych pomysłów. Jak działać efektywnie – od pomysłu do realizacji i satysfakcji.
  • Analiza zasobów ludzkich, rzeczowych, informacyjnych i finansowych.
  • Zarządzanie strategiczne – wstęp do realizacji własnych przedsięwzięć.
  • Posiadanie własnej firmy – korzyści i wady. Czym jest przedsiębiorstwo?
  • Co to jest marketing? Jak reklama wpływa na człowieka?
  • Jak zareklamować własny pomysł? – Robimy własną reklamę.
  • Negocjacja jako sposób osiągania celu. Strategie i style negocjacji.
  • Merchandising (cichy sprzedawca) – budowanie samoświadomości uczniów poprzez poznanie zasad i narzędzi Merchandisingu. Jakim typem konsumenta jestem?
  • Konkurencyjność – jak się nie dać konkurencji? Czy współzawodnictwo może nam pomóc w rozwoju? Rywalizacja w grach planszowych.

 

Metody i formy pracy

  • Prezentacje multimedialne
  • Dyskusje
  • Praca w grupach
  • Filmy edukacyjne
  • Gry planszowe rozwijające umiejętność komunikacji, planowania, analizowania, ponoszenia ryzyka (np. Eurobiznes, Splendor)
  • Gry online o tematyce ekonomicznej

Metody ewaluacji zajęć:

  • Obserwacja aktywności uczestników zajęć.
  • Rozmowy z uczestnikami.
  • Zaangażowanie uczniów w różnego rodzaju konkursy, imprezy i projekty szkolne.
  • Komunikat zwrotny od wychowawców o postawach i zachowaniach uczniów.

Oczekiwane rezultaty:

  • Większa pewność siebie i samoświadomość uczniów.
  • Znajomość podstaw ekonomii, przedsiębiorczości, marketingu.
  • Umiejętność autoprezentacji i występu przed publicznością.
  • Umiejętność rozwijania własnych zainteresowań.

Profil menadżerski z wykorzystaniem komputera
Tomasz Łosiowski

PLAN PRACY:

  1. Znajdowanie informacji w Internecie i opracowywanie dokumentów z użyciem komputera
  2. Opracowywanie ankiet papierowych z wykorzystaniem edytora tekstu,
  3. Zbieranie i opracowywanie wyników badań ankietowych z wykorzystaniem arkuszy kalkulacyjnych,
  4. Opracowanie ankiety w „Chmurze” ,
  5. Przygotowanie baneru reklamowego produktu, usługi lub firmy w formie graficznej animacji,
  6. Przygotowanie materiału informacyjnego dla firmy w technologii flash,
  7. Zapisanie w formie elektronicznej (uczniowie otrzymują materiał końcowy na płycie CD) i prezentowanie wyników swojej pracy.

ZAJĘCIA PROFILOWE – JĘZYK FRANCUSKI
w roku szkolnym 2017-2018 
Prowadzący: Danuta Gebhardt

 

Język francuski to język,  którym posługuje się na świecie  ponad 200 milionów ludzi w 68 krajach frankofońskich. Jest 9 najczęściej nauczanym językiem.  Melodyjny i subtelny jest symbolem elegancji, dyplomacji,  jest językiem romantyzmu i poezji.

Jest to także oficjalny język ONZ, Unii Europejskiej, UNESCO, NATO, Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego, Czerwonego Krzyża i wielu innych międzynarodowych instytucji. Francuski jest także oficjalnym językiem instytucji europejskich mających swoje siedziby w trzech miastach: Strasbourgu, Brukseli i Luksemburgu. Znajomość francuskiego daje dostęp do oryginalnych wersji wielkich dzieł literatury francuskiej i frankofońskiej, a także kina i piosenki. Francuski jest językiem  słynnych poetów, pisarzy  i filozofów  Victora Hugo, Moliera, Jeana-Paula Sartre’a. To język wielkich królów i imperatorów: Króla Słońce  i Napoleona, ale i tych bardziej współczesnych bohaterów historii i kultury:   Alaina Delona, Brigitte Bardot czy Edith Piaf.

Francja to Paryż,  stolica miłości,  miasto świateł,  od lat w czołówce najchętniej  odwiedzanych miast na świecie. Wszyscy znają katedrę Notre Dame, Wieżę Eiffla, Luwr i Łuk Triumfalny. Paryż to stolica światowej mody i wspanialej kuchni, a także gospodarz kolejnych Igrzysk Olimpijskich w 2020 roku. 

Na zajęciach profilowych języka francuskiego chcę zarazić dzieci zamiłowaniem do w przepięknego języka Voltaire’a i ogromnej, bogatej kultury Francji.

W programie poznawania języka dzieci poznają:

  • Wymowę języka,
  • Podstawowe zasady gramatyki,
  • Słownictwo z ważnych dziedzin codziennego życia (dom, rodzina,  kraje i narodowości,  jedzenie, ubranie, części ciała, klimat i przyroda, czas wolny, sport i rozrywka, zakupy),
  • Przydatne zwroty potrzebne do prowadzenia konwersacji w języku francuskim na podstawowym poziomie.

Zajęcia będą prowadzone metodami aktywnymi i wykorzystującym możliwości, jakie dają nowoczesne technologie. Korzystać będziemy z materiałów online starannie dobranych, interaktywnych zestawów ćwiczeń. Dzieci będą korzystać z filmików edukacyjnych, słuchać oryginalnych dialogów,  ucząc się na ich podstawie, jak w sposób podstawowy komunikować się  w języku francuskim. Korzystając z multimediów przejdziemy się z francuskim przewodnikiem po Paryżu,  zobaczymy monumentalne budowle  i urocze zakątki dzielnicy Monte Martre. Dzieci poznają najpiękniejsze piosenki francuskie oraz wybrane dzieła sztuki filmowej. W maju wybierzemy się na przesłuchania finałowe konkursu piosenki francuskiej, chętni mogą wystąpić w nich jako uczestnicy. Będziemy korzystać z bieżących  wydarzeń kulturalnych związanych z kulturą i historią Francji.

W zależności od chęci i zaangażowania uczniów dla chętnych jest możliwe przygotowanie dodatkowych materiałów do samodzielnej pracy w domu, tak aby efekty były szybsze oraz bardziej satysfakcjonujące. Dzieci otrzymają wskazówki do samokształcenia, poznają przydatne techniki uczenia się języków obcych, zapamiętywania słówek.

Francuski jest pięknym językiem, warto go poznać i pokochać . Moja nauczycielka historii mawiała „ żyjesz tyle razy, ile znasz języków”. Kiedy myśli słyszę po francusku mają one inny kolor, kiedy czytam książki  i słucham piosenki, oglądam filmy po francusku inaczej przeżywam rzeczywistość.  Czuję wiatr znad Sekwany.


Zajęcia profilowe  z języka niemieckiego
na rok szkolny 2017/2018
prowadząca: Ewelina Pietrewicz

Kilka faktów o języku niemieckim:

  1. W języku niemieckim rozmawia na co dzień minimum 120 milionów osób. Mam na myśli kraje, w których jest on językiem urzędowym/oficjalnym:Niemcy, Austria, Szwajcaria, Lichtenstein, Luxemburg.
  2. Większość obywateli Holandii, Danii i Belgii zna komunikatywnie język niemiecki (należący do grupy języków            zachodniogermańskich), posługują się nim np. podczas pobytu w Polsce.
  3. Tysiące osób z branży turystycznej w Polsce, Rosji, Hiszpanii Chorwacji i we Włoszech zna doskonale język swoich częstych zamożnych gości z Niemiec 🙂 WNIOSEK ? Co najmniej 200 milionów osób rozmawia w tym momencie po niemiecku. Nie bądź gorszy ! Liczba ta daje językowi niemieckiemu jedenaste miejsce wśród najpopularniejszych języków świata i trzecie miejsce wśród języków europejskich (za j. angielskim i rosyjskim)

Dzieci poznają między innymi:

  • Wymowę języka,
  • Podstawowe zasady gramatyki,
  • Słownictwo z ważnych dziedzin codziennego życia (dom, rodzina,  kraje i narodowości,  jedzenie, ubranie, części ciała, klimat i przyroda, czas wolny, sport i rozrywka, zakupy),
  • Przydatne zwroty potrzebne do prowadzenia konwersacji w języku francuskim na podstawowym poziomie

Uczniowie będą potrafić:

  1. Powitać i pożegnać o różnych porach dnia,
  2. Przedstawić się,
  3. Opowiedzieć o swoich zainteresowaniach,
  4. Rozmawiać o samopoczuciu i stanie zdrowia,
  5. Uzyskać pomoc w trudnej sytuacji,
  6. Zapytać drogę i udzielić informacji o drodze,
  7. Załatwić sprawy na poczcie i w innych urzędach.

Zajęcia będą prowadzone metodami aktywnymi i wykorzystującym możliwości, jakie dają nowoczesne technologie. Korzystać będziemy z materiałów online starannie dobranych, interaktywnych zestawów ćwiczeń. Dzieci będą korzystać z filmików edukacyjnych, słuchać oryginalnych dialogów,  ucząc się na ich podstawie, jak w sposób podstawowy komunikować się  w języku niemieckim.

W zależności od chęci i zaangażowania uczniów dla chętnych jest możliwe przygotowanie dodatkowych materiałów do samodzielnej pracy w domu, tak aby efekty były szybsze oraz bardziej satysfakcjonujące. Dzieci otrzymają wskazówki do samokształcenia, poznają przydatne techniki uczenia się języków obcych, zapamiętywania słówek.