Projekty wspierające adaptację uczniów klas pierwszych
W naszej szkole w pierwszym semestrze zostały zrealizowane dwa projekty wspierające adaptację uczniów klas pierwszych. Pierwszy to UCZEN-NAUCZYCIEL-RODZIC, drugi to TUS z legorobotyką.
Warsztaty obejmowały po 16 zajęć dla dwóch grup – dzieci z 1d i 1b podzielone na dwie grupy w ramach klasy, a także zajęcia pokazowe dla rodziców uczestników, na których poznali specyfikę zajęć i dowiedzieli na czym polegają zajęcia TUS i dlaczego warto te metodę stosować w pracy wychowawczej. Na zajęciach gościli: wychowawca, wicedyrektor, pani ze świetlicy, …..
Zadaniem projektu jest wzrost poczucia bezpieczeństwa i zaufania dzieci, świadomość, że w sytuacji dla nich trudnej mogą zwrócić się o pomoc do konkretnych, znanych im osób w szkole.
Zajęcia składały się z części tusowej oraz robotycznej. Na części tusowej uczestnicy poznawali i ćwiczyli umiejętności społeczne np.: proszenie o pomoc, moje mocne strony, rozpoznawanie emocji i panowanie nad złością.
Na części robotycznej konstruowały roboty, programowały, by wprawić je w ruch. Przy okazji ćwiczyły umiejętności społeczne poznane w części tusowej.
Projekt realizowała Fundacja Nowoczesnej Edukacji, a finansowało miasto stołeczne Warszawa.